LCHF

Så då var det nya LCHF livet igång. O jag är positivt överaskad måste jag skriva. Trodde för det första att min mage skulle strejka. Har levt med svår IBS i många år och trott (?) att fett gör den sämre. Men så har inte fallet varit ännu. Snarare till det bättre faktiskt. Om man vågar säga det efter några dagar.
 
Vidare. Är jag inte längre. Hungrig. Klart jag vill äta. Men inte sådär så jag längtar efter mat som under andra "dieter" då man räknar minuterna till nästa matintag. Detta är mer. Att jag längtar efter att få laga och smaka på nya ting.
 
Vad jag har ätit första dagarna? I stort sett vad vi brukar äta. Mer kyckling, köttfärs och fisk. Fast utan kolhydrater och socker då. Har ersatt pastan och potatisen med sallad på "ovan jord grönsaker" samt tagit lite extra utav sås/dressing. En klassiker är äggröra oftast med skinka eller bacon. Jag klarar dock inte så mkt smaker om morgonen så då jag gör oftast en smoothie på grekisk yoghurt, grädde och bär. Har även tagit till hasselnötter någon gång. Idag bakte jag min första LCHF kladdkaka. Vi ska bort på fika imorgon. Så jag bakte en vanlig till familjen och övriga. Och en alldeles egen till mig själv. Gott. 70% choklad, ägg och smör i princip. Enkelt. 
 
Jag älskar att Katrin Zytomierska gör det så enkelt i sin bok. Inte en massa lull lull. Tydliga, enkla och användbara recept. För en tjockis som mig. Uppskattar jag även de små tipsen på gottis. Jag behöver veta vad ska äta när suget faller in. Och Brie, Grädde med Bär eller lite 70% choklad. Ja tackar ja. 
 
Om jag gått ner? Nä man ska ju inte väga sig. Men helt ärligt. Kände jag att f-n. Jag kan inte bli smal av att äta detta. Jag måste se. Att jag inte går upp iaf. Grädde. Hallå. Vem är jag som tror jag kan äta fett och bli smal. Väntade mig nästan att Katrin skulle avsluta boken med ett "Men hallå tjockis trodde du att det var så enkelt? Sluta ät fett/socker och UT o spring med dig!" Men vågen visar redan 1 kg minus så jag väljer att tro på att detta funkar. Nästa månad startar jag med chockträning för kroppen. 
 
 
 
 
Dagens beställning från LCHF klubben. 
 
Med hem från dagens storhandling blev bland annat vit- och brysselkål. Tror det kan vara gott med ngt att tugga på till resterande mat.
 
Jag är så LYCKLIG att jag är på rätt väg. Snart väger jag 30 kg mindre. Bara 22 kvar nu!

Kommentera inlägget här :