Motivation

Okey. Känner mig så j-a sliten. Mellan LCHF och ? Jag börjar tröttna. Känner att jag äter samma, samma HELA tiden. Frukost oftast grekisk yoghurt med LCHF musli alternativt mina hembakta ostbullar med pålägg, till lunch. Sallad med kött eller kyckling plus dressing. Middag  någon slags kål,sallad, kött, kyckling, fisk och tillbehör till det. Om jag är sugen på ngt. Bärsmoothi eller mörk choklad.
 
Det kanske inte låter så ensidigt. Och nu när jag ser det svart på vitt. Behöver jag nog bara lära mig att variera mig lite mer. Jag saknar inte sockret. Bara andra smaker. Och något enkelt att tugga på när suget kommer till. Eller en enkel lunch som går att handla i butiken. För de tycker jag är det svåra. Att det aldrig finns några färdiga LCHF alternativ. O känner jag att jag som idag inte åt tillräckligt till lunch. Vad kan jag handla då? I vanliga fall skulle jag ta en frukt. Okey jag skulle köpt en påse godis och tryckt den. MEN vi kan låtsas. Att jag skulle köpt en frukt. Men att tugga broccoli känns som ett sisådär alternativ. Så. Det jag handlar då. Är mörk choklad. Vilket inte är speciellt mättande. O ja jag skulle kunna köpa mini Baby Belle men jag är trott eller ej faktiskt trött på dessa med.
 
Fast o andra sidan vet jag att jag blivit ganska ensidig vid andra dieter också. Även om detta inte är en diet. Ny livsstil då. Kalla det vad ni vill. Det är bara det. Att nu när jag lärt mig att kolhydrater är konstgjorda och onda. Har jag så svårt att acceptera att jag skulle vända mitt kost till något annat. Vad skulle det vara som är bättre? Jag är ju en alternativ LCHFare skulle jag säga. Om det finns någon sådan? Min tallrik består högst troligen inte av tillräckligt med mycket fett. O jag äter mer grönt än protein. Så vill jag ha det. Punkt. Men jag vill ju tappa vikt också. Helst nu. Sluta med mjölkprodukter? Nä där går min gräns. Kanske minska på grädden då. Men de är typ de mest feta jag får i mig. Kanske dumt eftersom jag behöver fettet för mättnaden och omsättningen? Fasta säger ni kanske? A men de tänkte jag dra till med senare. Jag ger detta  jag gör nu en månad till sedan måste jag ändra något om jag ska vara motiverad till att fortsätta. Just nu drömmer jag om frasiga frallor, krispiga pizzabottnar, vitt rostbröd med massor av marmelad, te med socker, chips och inte allra minst små godis. Och vitlöksbröd. Mest vitlöksbröd faktiskt. Jag älskar vitlöksbröd!

Kommentera inlägget här :