Do Not Eat The Cake

En av det svåraste sakerna att motstå. Är att äta i onödan. T.ex. När barnen får lördagsgodis. Då vill jag gärna äta några bitar medan jag häller upp det i skålar. Fast det är sååå onödigt. För det är inte ens godis som jag valt. Alltså kanske jag häver i mig kalorier i onödan som jag inte alls tycker om. Dumt. Eller när det ska fikas med vänner. Ibland äter jag bara för att vara trevlig. Jag tycker ju inte ens om fikabröd. O ibland äter jag bara för att socker finns i fikarummet. Fast att det hade gått lika bra med frukt eller nötter. Därför försöker jag nu byta ut det onyttiga till nyttigt under dessa tillfällen och vill välja att unna mig något gott ibland som jag själv längtat efter. 
 
Dag fyra idag och det börjar kännas enklare!

Kommentarer :

#1: Micaela

Kul att du med kör Lchf, det är den bästa livsstilen tycker jag .Ren,enkel mat utan massa skit. Men en fråga? Varför äter inte barnen enligt Lchf? Får Filippa redan godis? Bäddar inte det för ett framtida sockerberoende?

Svar: TACK. Jag är helt såld faktiskt. Trodde inte att jag skulle må så bra som jag gör. Ang om barnen äter LCHF. Jag vill inte påverka dem med att något är förbjudet. Har själv en skev uppfattning sedan jag var barn. De äter som vanligt. Men jag ställer fram LCHF alternativet på bordet precis som pastan. Så får de välja. Ang sockerberoende. Med en sund syn på vad de ska äta blir det automatiskt mindre socker. Eller nyttigare alternativ.
Mikaela Edmark

skriven

Kommentera inlägget här :