MiddagsTips

Det är verkligen SÅ peppande. Att se sig i spegeln och se hur mitt jag förändras. Ansiktet är smalare. Det börjar tom komma fram lite konturer där. Tänk. Att jag hade kindben en gång i tiden. Dessutom kan jag nu ta av och på min förlovningsring utan problem. När jag skulle på röntgen tidigare i våras fick jag ta av den med tvål för den satt fast på fingret. Sånna små saker. Får mig att inte bara titta på vågen. Utan fortsätta. Denna vecka har jag hunnit med tre ordentliga promenader och planerar för ytterligare en imorgon. De är verkligen skönt. Att vara ifred en stund. Med bra musik i öronen. 
 
 
Jag tänkte dela med mig av några middagstips till er. Som blivit favoriter här hemma. Har fått frågan om barnen äter LCHF. Och nej det gör det inte. Inte helt. Jag vill inte förbjuda någonting. Utan uppmuntra till val av alternativ och sund träning. Har själv med mig så mycket från uppväxten som påverkat min skeva bild kring min kost och hälsa. Därför ställer jag fram ett LCHF alternativ till alla på bordet precis som pasta eller potatis. Så får de smaka. Och välja själva. Underskatta inte barn. De tycker ofta det är roligt att testa något nytt. Jag tänker att det bästa jag kan ge dem är en sund syn på både mat och motion. Lagom är bäst. 
 
Så vilka har då blivit våra LCHF favoriter....
 
♥ Strimlad skinkia i vit sås med kokt blomkål. 
♥Köttfärslimpa med gräddsås och blomkålsmos. 
♥Lasagne utan pasta.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Micaela

Om du har instagram ( har för mig att du sagt att du inte vill ha det) så finns det sjukt mycket inspo där gällande mat! Du kan ju ha en lchf insta och bara kolla in andras mat :D

Svar: Hmm... Jag har inget instagram eftersom jag älskar att fota med riktig kamera men de e klart jag kan skaffa för mer mattips. Blir säkert beroende. KRAM
Mikaela Edmark

skriven

Kommentera inlägget här :