Topp Tre LCHF

Nu har jag varit igång några veckor och fått resultat jag hoppats på men inte vågat tro att jag skulle få. Jag minskar stadigt i vikt och mår tipp topp i hela kroppen. Jag måste erkänna att jag haft många förutfattade meningar om LCHF. Att bara äta kött och feta såser kan väl aldrig vara bra? MEN LCHF är ju så mkt MER. Istället för pasta, ris och frukt ersätter jag med blomkålsmos, sjögräsnudlar och bär. Dessutom frossar jag  gröna grönsaker som bladsallad, grön papprika och brysselkål. Jag äter nyttigare än någonsin och går ned i vikt för att jag är av med mitt sockerberoende. Jag får inga dippar när jag vill vräka i mig. O visst kan jag sakna en riktig gooood bulle med smält smör och ost MEN de kan jag äta ändå för det finns så mkt bra recept online. Här kommer ett. 
 
2 ägg. 
3msk pofiber (finns oftast på mjölavdelningen på glutenfrihyllan?)
1msk fiberhusk (fann på ICA men finns även på Apoteket)
1 msk mandelmjöl (fanns tom på vår lilla närbutik) 
1 tsk bakpulver (men de misstänker jag att ni har hemma?)
2dl riven ost. 
 
Värm ugnen till 200 grader. Rör samman allting till en kladdig röra. Spara 1dl ost till garnering. Låt svälla i skål ngr minuter. Lägg ut bakplåtspapper på en plåt. Fördela degen på 6 bullar. Strö över osten du sparat. In i ugnen 10 minuter. Voilà. Ät nygräddade med smör och valfritt pålägg MEn tänk på kötthalten om du äter korv.  Bild? LCHF mat är kanske inte de vackraste jag sett och överlag är bilder på mat svårt. Viktigast är att jag lovar att det är GOTT. 
 
Tänkte dela med mig av några andra tips jag upptäckt under veckorna som gått. 
 
1, Sjögräsnudlar. Använder istället för pasta. Bara 6 kalorier och 2 gram kolhydrater på 100gram. 
 
 
 
2, Mina rosa Nike med leopardmönster. Snygga och praktiska. Inte ett enda skavsår. Jag kan gå hundra mil. 
 
Bild: We Heart it
 
3, Smoothie. Inget nytänkande kanske. Men för mig. Som inte klarar stekt till frukost är detta ett bra alternativ. Sen dägs det att man ska dra ned på mjölkprodukter för bäste resultat. Men de gör vi sen. Nu är jag fortfarande kanska stor och går ned i vikt iaf. Jag gör såhär. 2 dl Grekisk Yoghurt (ska även vara bra för håret), 1dl grädde, En halv påse hallon. I mixern. Klart. O på helgen. Kör jag ned lite 70%ig choklad också. Mums!

Kommentarer :

#1: Linnea

Jag håller tummar o tår för dig att du kommer att klara att tappa 30kg!! och en fantastisk början har du ju haft, så du ska se att du kommer att klara det galant!

Kram!

Svar: Tack. Jag hoppas verkligen det. Eller jag menar. Jag ska det. KRAM
Mikaela Edmark

skriven
#2: Rebecka

Wow! Vad duktig du är! Intressant och lycka till på resans gång. Heja dig!

Svar: Tack vännen. KRAM
Mikaela Edmark

skriven
#3: Emelie med Hugo&Vilma

Alltså SHIT vad du är duktig! Heja heja! Mycket sitter i huvudet på oss. Så är det. Jag tyckte också LCHF fungerade bra på mig. har dock övergått till att träna regelbundet och äta allsidigt. Mitt problem ligger i sockret. Och att jag inte direkt tycker om mat.

Jag hejar på dig! KOM IGEN NU! Mars på lördag och våren närmar sig.

Stor kram!

Svar: Sockret är ju faktiskt sjukt beroendeframkallande och jag vill verkligen tänka att jag klarar att äta lite och det hoppas jag att jag gör också när jag gått ned dit jag vill. Vill gärna leva efter den syn du har nu. Allsidigt och med träning. KRAM!
Mikaela Edmark

skriven
#4: Ann-Sofie

Vad roligt att det går så bra. Jag har också kört en del lchf, och kan verkligen rekommendera kokboken LCHF husmanskost. Enkla recept på vanlig god mat. Såg att den fanns på bokrean nu..

Svar: Tittade faktiskt på den på Coop häromdagen. Men tänkte jag skulle vänta lite. Just nu har jag SÅ mycket inspiration att jag knappt kan välja. Roligt att höra ifrån er. Hoppas allt är bra. Längesen alla barnen sågs nu. Hade varit roligt med en lekparksdejt sen när solen värmer lite mer.
Mikaela Edmark

skriven

Kommentera inlägget här :